Model Wooden Ship Hercules Tugboat
OcCre - nr. 61002 - scale 1/50
Drewniany model holownika Hercules do sklejania i pomalowania w skali 1/50 z firmy OcCre nr katalogowy 61002.
Klej modelarski do drewna, klej cyjanoakrylowy (do elementów metalowych) oraz farby i narzędzia należy dokupić dodatkowo - model ich nie zawiera.
Konstrukcja wręgowa.
Model posiada wszystkie elementy do budowy modelu holownika (bez farb, kleju, narzędzi) m.in.:
- laserowo wycięte elementy konstrukcji,
- elementy metalowe,
- wał i śrubę napędową,
- plany i instrukcję "krok po kroku" w oparciu o poszczególne etapy budowy wraz z planami modelu.
Wymiary modelu:
długość ok. 915 mm,
szerokość ok. 420 mm,
wysokość ok. 163 mm.
Stopień trudności: średni
Do drewnianych modeli mamy w sprzedaży stocznie modelarskie w dwóch rozmiarach PSM1 i PSM2, uchwyty do montażu kadłuba Artesania 27011 i Amati 7382 (dla mniejszych modeli), giętarki elektryczne do wyginania listewek GDL1 oraz wiele innych przydatnych narzędzi, dodatków oraz chemię modelarską w tym kleje do drewna, cyjanoakrylowe i farby (najczęściej wybierane do drewnianych modeli - emalie firmy Humbrol i Tamiya).
Zachęcamy również do poczytania naszego poradnika "Drewniane modele do sklejania - jak się za nie zabrać?"
Holownik Hercules został zbudowany w 1907 roku w stoczni H. Dialogue and Sons w Camden, w stanie New Jersey, na zlecenie Shipowners' and Merchants' Tugboat Company of San Francisco, jako część ich floty Red Stack Fleet. Napędzany był 3-cylindrowym silnikiem parowym z kotłem opalanym olejem. Osiągał prędkość 10 węzłów, a załogę stanowiło 15 osób. Po zakończeniu prób morskich, Hercules, razem z siostrzanym Goliathem, przepłynął przez cieśninę Magellana do San Francisco. Oba holowniki pełniły służbę jako oceaniczne jednostki ratunkowe, holując żaglowce, transportując tratwy z wyrębów drewna z północy do tartaków w Kalifornii oraz sprzęt do budowy Kanału Panamskiego.
W 1924 roku Hercules został przejęty przez Western Pacific Railroad, gdzie wykorzystywano go do transportu wagonów kolejowych przez Zatokę San Francisco, z Oakland i Alameda do San Francisco. W 1947 roku Hercules oraz holownik Monarch otrzymały zadanie holowania kadłuba pancernika Oklahoma do Zatoki San Francisco w celu złomowania. W trakcie tej misji, 500 mil od Hawajów, obydwa holowniki zostały zaatakowane przez potężną burzę, a Oklahoma zaczęła nabierać wody i tonąć, grożąc, że pociągnie za sobą oba holowniki. Podczas gdy Monarch szybko uwolnił swoje liny, Hercules uczynił to w ostatniej chwili, ledwo unikając wciągnięcia w głębię przez tonący okręt.
W 1975 roku Hercules został zakupiony przez California State Park Foundation, a w 1977 roku poddany renowacji przez National Park Service. Obecnie jest jednym z eksponatów Morskiego Narodowego Parku Historycznego San Francisco, cumując przy molo Hyde Street. Holownik jest otwarty dla zwiedzających i nadal dysponuje sprawnym oryginalnym napędem parowym.
Podstawowe |
Montaż: | Model do sklejania |
Typ: | Model drewniany |
Skala: | Skala 1:50 |
Konstrukcja: | wręgowa |
Na podstawie 0 opinii
ogólnie