Wooden ship models

OcCre 61002 Holownik Hercules drewniany model 1/50

Index: 61002
EAN: 8436032427997
Manufacturer: OcCre

Status: in stock
Towar dostępny od ręki w naszym magazynie, z reguły następnego roboczego dnia może być u Ciebie.
Availability: 1
293,98 EUR 338,07 EUR
Lowest price in the last 30 days: 273,60 EUR
Number of

Model Wooden Ship Hercules Tugboat
OcCre - nr. 61002 - scale 1/50

Drewniany model holownika Hercules do sklejania i pomalowania w skali 1/50 z firmy OcCre nr katalogowy 61002.

Klej modelarski do drewna, klej cyjanoakrylowy (do elementów metalowych) oraz farby i narzędzia należy dokupić dodatkowo - model ich nie zawiera.

Konstrukcja wręgowa.

Model posiada wszystkie elementy do budowy modelu holownika (bez farb, kleju, narzędzi) m.in.:

- laserowo wycięte elementy konstrukcji,

- elementy metalowe,

- wał i śrubę napędową,

- plany i instrukcję "krok po kroku" w oparciu o poszczególne etapy budowy wraz z planami modelu.

Wymiary modelu:

długość ok. 915 mm,

szerokość ok. 420 mm,

wysokość ok. 163 mm.

Stopień trudności: średni

Do drewnianych modeli mamy w sprzedaży stocznie modelarskie w dwóch rozmiarach PSM1 i PSM2, uchwyty do montażu kadłuba Artesania 27011 i Amati 7382 (dla mniejszych modeli), giętarki elektryczne do wyginania listewek GDL1 oraz wiele innych przydatnych narzędzi, dodatków oraz chemię modelarską w tym kleje do drewna, cyjanoakrylowe i farby (najczęściej wybierane do drewnianych modeli - emalie firmy Humbrol i Tamiya).

Zachęcamy również do poczytania naszego poradnika "Drewniane modele do sklejania - jak się za nie zabrać?"

Holownik Hercules został zbudowany w 1907 roku w stoczni H. Dialogue and Sons w Camden, w stanie New Jersey, na zlecenie Shipowners' and Merchants' Tugboat Company of San Francisco, jako część ich floty Red Stack Fleet. Napędzany był 3-cylindrowym silnikiem parowym z kotłem opalanym olejem. Osiągał prędkość 10 węzłów, a załogę stanowiło 15 osób. Po zakończeniu prób morskich, Hercules, razem z siostrzanym Goliathem, przepłynął przez cieśninę Magellana do San Francisco. Oba holowniki pełniły służbę jako oceaniczne jednostki ratunkowe, holując żaglowce, transportując tratwy z wyrębów drewna z północy do tartaków w Kalifornii oraz sprzęt do budowy Kanału Panamskiego.

W 1924 roku Hercules został przejęty przez Western Pacific Railroad, gdzie wykorzystywano go do transportu wagonów kolejowych przez Zatokę San Francisco, z Oakland i Alameda do San Francisco. W 1947 roku Hercules oraz holownik Monarch otrzymały zadanie holowania kadłuba pancernika Oklahoma do Zatoki San Francisco w celu złomowania. W trakcie tej misji, 500 mil od Hawajów, obydwa holowniki zostały zaatakowane przez potężną burzę, a Oklahoma zaczęła nabierać wody i tonąć, grożąc, że pociągnie za sobą oba holowniki. Podczas gdy Monarch szybko uwolnił swoje liny, Hercules uczynił to w ostatniej chwili, ledwo unikając wciągnięcia w głębię przez tonący okręt.

W 1975 roku Hercules został zakupiony przez California State Park Foundation, a w 1977 roku poddany renowacji przez National Park Service. Obecnie jest jednym z eksponatów Morskiego Narodowego Parku Historycznego San Francisco, cumując przy molo Hyde Street. Holownik jest otwarty dla zwiedzających i nadal dysponuje sprawnym oryginalnym napędem parowym.

Your data
Assembly:Model to be glued
Type:Wooden model
Scale:Skala 1:50
Construction:wręgowa

Based on 0 opinions

generally

Add new comment