Samochody do sklejania

Tamiya 24133 Toyota Celica GT-Four

Plastikowy model do sklejania japońskiego samochodu sportowego Toyota Celica GT-Four w skali 1/24 od firmy Tamiya 24133.

Indeks: 24133
EAN: 4950344996018
Producent: Tamiya

Status: dostępny 2 - 5 dni
Towar sprowadzamy na nasz magazyn w ciągu 2 - 5 dni roboczych
Dostępność: 1
81,40 PLN 93,58 PLN
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 81,38 PLN
Ilość

Model Toyota Celica GT-Four

Tamiya - nr. 24133 - scale 1:24

Japoński samochód Toyota Celica GT-Four.

Plastikowy model samochodu do sklejania i pomalowania.

Klej modelarski do plastiku i farby należy zakupić dodatkowo - model ich nie zawiera.

Model z firmy Tamiya nr katalogowy 24133 wykonano w skali 1/24.

Długość modelu samochodu Toyota Celica GT-Four to ok. 185 mm.

Model posiada m.in.:

- kolorowe wypraski (czarne, przezroczyste),

- gumowe opony,

- siatkę,

- kalkomanie.

Farby sugerowane przez producenta do pomalowania modelu samochodu Toyota Celica GT:

TS - 8, 14, 16, 17, 26, 42,

X - 1, 3, 6, 7, 10 ,11, 13, 18, 26, 27,

XF - 1, 2, 16, 53, 56.

Trochę o prawdziwej Toyocie Celcia GT4

Najbardziej wyrafinowanym wcieleniem Celiki szóstej generacji /ST205/ była wersja GT-4 z dwulitrowym silnikiem (3S-GTE) o mocy 242 KM. 
Motor ten stanowił rozwinięcie poprzedniej jednostki znanej z Celiki ST 185 GT4. 
Produkcja i sprzedaż tego modelu Toyoty wynikała z przepisów regulujących udział producentów samochodów w rajdach. 
Dlatego jego właściwości jezdne i silnik były ugrzecznioną wersją samochodu rajdowego.
Wersja GT4 wizualnie wyróżniała się zupełnie innym przodem z masywniejszym zderzakiem oraz wyraźnymi przetłoczeniami na pokrywie silnika. 
Linia boczna i tył były wspólne dla wszystkich wersji Celiki z tym, że „rajdówkę” w wyposażeniu seryjnym zdobił tylny spoiler (dostępny jako opcja w pozostałych wersjach).
Celica GT4 we wnętrzu zupełnie nie przypomina ascetycznego samochodu rajdowego. 
W wyposażeniu seryjnym oprócz wszystkich elektrycznych gadżetów znanych z 2-litrowej wersji GT znalazły się ponadto : skórzana tapicerka i kierownica, dodatkowy wskaźnik na desce rozdzielczej, klimatyzacja oraz szyber dach. 
Mniejszy w GT4 za to był bagażnik. 
W końcu gdzieś trzeba było upchnąć napęd tylnej osi oraz większy zbiornik paliwa (68 l)
Turbodoładowany silnik 2.0 generował 242 KM osiągane wysoko, bo przy 6000 obr./min. 
Kierowca miał do dyspozycji maksymalny moment obrotowy na poziomie 302 Nm przy 4800 obr./min. 
Jednostka napędowa mieściła 5,2 l oleju, który producent zalecał wymieniać co 7,500 km lub co 6 miesięcy. 
Napęd przenoszony był przez 5-stopniowa ręczną skrzynię biegów na 4 koła z lekkich stopów o szerokości 7,5 JJ wyposażonych w opony 215/50 R16.
Mechanizmy różnicowe (tylny i centralny dyfer) gwarantowały optymalną trakcję w każdych warunkach. 
Całość potrafiła ruszyć z miejsca i rozpędzić się do 100 km/h w czasie 6,1 s (dane katalogowe). 
Prędkość maksymalna wynosiła 240 km/h. 
Większe niż u pozostałych wersji Celiki były hamulce wyposażone w 6 czujnikowy sportowy ABS i 4 wentylowane tarcze hamulcowe. 
Średnica tarcz hamulcowych wynosiła 315 mm. 
Toyota Celica GT 4 dostępna była tylko w 4 kolorach nadwozia : biały, czerwony, srebrny i czarny.

Podstawowe
Narodowość:Japonia
Montaż:Model do sklejania
Typ:Model plastikowy
Skala:Skala 1:24
Okres:Współczesność

Na podstawie 0 opinii

ogólnie

Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również

Produkty polecane