Podczas II wojny światowej niemiecka myśl technologiczna w dziedzinie pojazdów bojowych była na bardzo wysokim poziomie. Dowodem na to są prototypowe czołgi takie jak E-100, StuG E-100, Jagdpanzer E-100, Waffenträger auf E-100 lub też wszelkiego rodzaju rakiety Rheintochter montowane na podwoziu E100. StuG E-100 to prototyp niemieckiego niszczyciela czołgów na podwoziu czołgu E-100. Miało on mieć montowane działo kalibru 128 mm lub 150 mm, a kadłub czołgu miał zostać zmodyfikowany w taki sposób, aby móc pomieścić działo. StuG E-100 miał mieć znakomite osiągi i miałby być jednym z najpotężniejszych pojazdów bojowych na świecie. Niestety, projekt ten nigdy nie został wprowadzony do produkcji z powodu zmieniającej się sytuacji na frontach II Wojny Światowej, która była bardzo niekorzystna dla III Rzeszy i niemieckiego przemysłu zbrojeniowego w tamtym czasie. Jagdpanzer E-100 to kolejny prototyp niemieckiego ciężkiego niszczyciela czołgów, tym razem zbudowanego również na podwoziu czołgu E100. Pojazd miał mieć montowane działo kalibru 170 mm lub 128 mm, co dawało by mu potężną siłę ognia. Ponadto, Jagdpanzer E-100 miał mieć znakomite właściwości terenowe i grube opancerzenie, co miało go czynić bardzo trudnym do pokonania czołgiem. Jak w przypadku StuG E-100, projekt Jagdpanzer E-100 także nigdy nie został wprowadzony do produkcji. Natomiast super czołg E-100 miał być odpowiedzią na radzieckie czołgi T-34, KV-1, JS-1 i JS-2, a także inne alianckie czołgi takie jak Churchill, Sherman Easy Eight lub Jumbo, które uważano za potencjalne zagrożenie dla niemieckich czołgów w czasie WWII. E-100 miał być największym i najpotężniejszym czołgiem na świecie, z masą wynoszącą 140 ton i uzbrojeniem składającym się z działa kalibru 150 mm oraz kilku karabinów maszynowych. Niemieccy inżynierowie projektowali również wersję z działem kalibru 128 mm. Niestety, rozwój E-100 został przerwany w wyniku końca wojny. Mimo to, wpłynął on na rozwój technologii pancernych i pojazdów opancerzonych na całym świecie. Wiele koncepcji i pomysłów z projektu E-100 zostało wykorzystanych przy tworzeniu późniejszych czołgów i innych pojazdów bojowych. Dzięki niemieckiej myśli technologicznej, E-100 stał się symbolem potęgi i innowacyjności niemieckiej armii. Chociaż nigdy nie został wdrożony do produkcji, jego wpływ na przemysł zbrojeniowy i technologiczny był ogromny. Dzisiaj E-100 jest powszechnie znany wśród pasjonatów militariów i fanów technologii wojskowej jako ikona niemieckiej armii.