Model Vasa Swedish Warship 1626/1628 - wooden ship model kit
Artesania Latina - nr. 22902 - scale 1:65
Premium
Ten okręt to klejnot z XVII wieku. Wyposażony był w 64 działa. Ten drewniany model zachwyca ozdobnymi detalami. Przeznaczony jest dla najbardziej doświadczonych modelarzy, zestaw do modelowania statków zawiera najwyższej jakości części drewniane, setki odlewów ciśnieniowych, detale wklęsłodruku, ręcznie szyte żagle i ... Dwa bonusy! Podstawa i 6 metalowych figurek.
Drewniany model statku żaglowego do sklejania i pomalowania.
Klej do drewna, klej cyjanoakrylowy (do elementów fototrawionych) i farby należy dokupić dodatkowo.
Model Artesania Latina nr 22902 wykonano w skali 1/65.
Konstrukcja wręgowa.
Model przeznaczony jest dla najbardziej doświadczonych modelarzy.
Model okrętu Vasa posiada wszystkie elementy potrzebne do jego budowy, m.in.:
- laserowo wycięte elementy,
- 6 metalowych figurek,
- listewki z różnych gatunków drewna,
- liny do wykonania olinowania,
- gotowe - obszyte żagle,
- elementy metalowe i fototrawione,
- podstawkę pod model,
- instrukcję w oparciu o zdjęcia poszczególnych etapów budowy modelu na płycie DVD,
Wymiary modelu statku Vasa :
długość ok. 1070 mm,
wysokość ok. 870 mm,
szerokość ok. 400 mm.
Wymiary opakowania modelu drewnianego do sklejania Artesania Latina 22902 :
60,5 x 34,5 x 9 cm
UWAGA: do tego modelu można dokupić zestaw dedykowanych farb z firmy Artesania nr 277PACK10.
Do drewnianych modeli mamy w sprzedaży stocznie modelarskie w dwóch rozmiarach PSM1 i PSM2, uchwyt do montażu kadłuba Artesania 27011 (dla mniejszych modeli), giętarki elektryczne do wyginania listewek Amati 7205 lub GDL1 lub Artesania 27074-1, oraz wiele innych przydatnych narzędzi, dodatków oraz chemię modelarską w tym kleje do drewna i farby.
Zachęcamy również do poczytania naszego mini poradnika w dziale "Przeliczniki i poradniki" pod tytułem "Drewniane modele - jak się za nie zabrać" oraz "Sklejanie drewnianych modeli statków".
Okręt Vasa był potężnym szwedzkim okrętem wojennym z XVII wieku. Okręt ten jest szczególnie znany ze względu na swoje tragiczne zatonięcie w dniu swojego dziewiczego rejsu w 1628 roku oraz późniejsze odnalezienie i odrestaurowanie, co uczyniło go jednym z najważniejszych zabytków morskich na świecie.
Vasa została zamówiona przez króla Szwecji Gustawa II Adolfa jako część jego ambicji wzmocnienia i ekspansji szwedzkiej floty wojennej. Okręt miał służyć jako symbol potęgi i prestiżu Szwecji, ale niestety jego konstrukcja i projekt okazały się wadliwe.
Vasa była imponującym okrętem o długości 69 metrów (226 stóp) i masie wynoszącej około 1200 ton. Był wyposażony w dwie kondygnacje dział, z których na pokładzie górnym znajdowało się 30 dział, a na pokładzie dolnym kolejne 24. Miał również trzy maszty, które wspierały ogromne żagle.
Podczas swojego dziewiczego rejsu, Vasa uniosła żagle, ale wystarczył jeden silny podmuch wiatru, aby przechylić okręt na burtę i spowodować jego zatonięcie. Przyczyną katastrofy było kilka czynników, w tym zbyt wąska konstrukcja kadłuba, zbyt duży ciężar artylerii umieszczonej na górnym pokładzie, brak odpowiedniej stabilności oraz błędy w konstrukcji żagli.
Po zatonięciu, Vasa spoczywała na dnie wody przez ponad 300 lat, aż do jej odnalezienia w 1956 roku. Podjęto trudne i skomplikowane operacje podnoszenia okrętu na powierzchnię, po czym przystąpiono do jego konserwacji i odrestaurowania. Okręt został przetransportowany do specjalnie zbudowanego muzeum, Muzeum Vasamuseet w Sztokholmie, gdzie można go obecnie podziwiać.
Odkrycie i odrestaurowanie Vasy przyniosło ogromną wiedzę na temat marynarki wojennej i konstrukcji okrętów z XVII wieku. Okręt stanowi unikalną i niezwykle cenną część historii, a jego wystawa w muzeum przyciąga miliony odwiedzających z całego świata. Vasa jest nie tylko pomnikiem przeszłości, ale także źródłem informacji dla badaczy i historyków, którzy starają się odtworzyć tamten okres i zrozumieć technologię i życie na morzu w tamtych czasach.