Produkt został zapamiętanyDo przechowalni

Drewniane modele żaglowców

OcCre PR001 HMS Victory drewniany model 1-87 edycja limitowana

Indeks: PR001
Producent: OcCre

Status: na zamówienie
Wymagany zadatek: 30% wartości produktu
Dostępność: 1
5 784,27 PLN 6 154,38 PLN
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 5 784,27 PLN
Ilość

Model HMS Victory - wooden ship - limited edition
OcCre - nr PR001- scale 1:80

Drewniany model okrętu HMS Victory do sklejania i pomalowania w skali 1/87 z firmy OcCre nr katalogowy PR001 - limitowana edycja.

Klej modelarski do drewna, klej cyjanoakrylowy (do elementów metalowych) oraz farby i narzędzia należy dokupić dodatkowo - model ich nie zawiera.

Zestaw ten jest najlepiej opracowanym modelem drewnianym HMS Victory na świecie. Posiada akredytację Narodowego Muzeum Królewskiej Marynarki Wojennej w Portsmouth i został wydany w limitowanej edycji 999 sztuk.

To co odróżnia ten zestaw od innych to elementy wykonane z wielu gatunków litego drewna takich jak mahoń, dąb czy orzech.

Konstrukcja wręgowa.

Ponad 4000 elementów.

Model posiada wszystkie elementy do budowy modelu (bez farb, kleju, narzędzi) m.in.:

- laserowo wycięte elementy z litego drewna, m.in: wręgi (dąb); pokłady (buk), lawety dział; kil, stewy i ster (machoń),

- dodatki drewniane i elementy metalowe,

- listewki z różnych gatunków drewna,

- metalowe lufy dział,

- gotowe żagle,

- nici do wykonania olinowania,

- moneta kolekcjonerska,

- podstawka z litego drewna (dąb),

- instrukcję "krok po kroku" w oparciu o poszczególne etapy budowy.

Wymiary modelu:

długość ok. 1172 mm,

szerokość ok. 406 mm,

wysokość ok. 785 mm.

Stopień trudności: Expert

Wymiary opakowania modelu drewnianego do sklejania OcCre PR001:


Do drewnianych modeli mamy w sprzedaży stocznie modelarskie w dwóch rozmiarach PSM1 i PSM2, uchwyty do montażu kadłuba Artesania 27011 i Amati 7382 (dla mniejszych modeli), giętarki elektryczne do wyginania listewek GDL1 oraz wiele innych przydatnych narzędzi, dodatków oraz chemię modelarską w tym kleje do drewna, cyjanoakrylowe i farby (najczęściej wybierane do drewnianych modeli - emalie firmy Humbrol i Tamiya).

Zachęcamy również do poczytania naszego poradnika "Drewniane modele do sklejania - jak się za nie zabrać?"

HMS Victory to żaglowy okręt liniowy zbudowany w latach 1759-1778 w stoczni Chatham Dockyard. Miała wyporność 3500 ton i była wykonana z drewna dębowego. Jego pełnorejowe ożaglowanie obejmowało trzy maszty z 5440 m² powierzchni żagli i osiągał prędkość 8 węzłów. Obsadzony był przez załogę liczącą 850 osób.

Co do uzbrojenia, na pokładzie było łącznie 104 działa różnego kalibru: 30 dział 32-funtowych na głównym pokładzie działowym, 28 dział 24-funtowych na środkowym pokładzie działowym, 30 dział 12-funtowych na górnym pokładzie działowym oraz 14 dział 12-funtowych i 2 karonady 68-funtowe na pokładzie dziobowym i rufowym. Ponadto piechota morska była uzbrojona w muszkiety.

Przez pierwsze 13 lat służby, okręt stał w rezerwie. W 1780 roku wziął udział w nierozstrzygniętej bitwie pod Ushant z francuską flotą, która wspierała zbuntowane kolonie amerykańskie. Następnie przeszedł gruntowny remont, w trakcie którego jego dno poniżej linii wodnej obito blachą miedzianą w celu ochrony przed roztoczami. Po remoncie uczestniczył m.in. w drugiej bitwie pod Ushant oraz bitwie koło przylądka św. Wincentego.

W 1798 roku pełnił rolę okrętu szpitalnego dla rannych jeńców hiszpańskich i francuskich, a w 1800 roku, po kolejnym remoncie, wrócił do czynnej służby. W roku 1803 na HMS Victory podniósł swoją flagę admirał Horatio Nelson. Najsłynniejsza bitwa tego okrętu miała miejsce w 1805 roku pod Trafalgarem, gdzie doszło do zwycięskiego starcia floty brytyjskiej z francuską. Chociaż Anglicy odnieśli zwycięstwo, admirał Nelson zginął w tej bitwie.

W 1812 roku HMS Victory zakończył służbę i został zamieniony w hulk, a przez lata niszczał na stanowisku w Gosport. Jednak po zakończeniu I wojny światowej rozpoczęto starania o jego ocalenie. Dzięki funduszom i wsparciu różnych brytyjskich organizacji społecznych udało się przeprowadzić pełną restaurację i uratować okręt. W 1928 roku król Jerzy V uroczyście zakończył proces odnowy HMS Victory.

Dzisiaj okręt jest zacumowany w Portsmouth i stanowi atrakcję dla zwiedzających, zachowując pamięć o swojej bogatej historii.

Podstawowe
Montaż:Model do sklejania
Typ:Model drewniany
Skala:Skala 1:87
Konstrukcja:wręgowa

Na podstawie 0 opinii

ogólnie

Produkty polecane