PZ VI Ausf.E TIGER I s.Pz.Abt.502 Initial Production Leningrad Region 1942/3
Dragon - nr. 6600 - scale 1:35
Smart Kit
3 in 1
Niemiecki czołg ciężki Pz.Kpfw.VI Tiger I z 502-go Batalionu Czołgów Ciężkich SS.
Plastikowy model czołgu do sklejania i pomalowania.
Klej modelarski oraz farby należy zakupić dodatkowo.
Model 6600 wykonano w skali 1/35.
Ilość elementów: ok. 700.
Model czołgu Panzerkampfwagen VI Tiger I posiada m.in.:
- elementy fototrawione,
- metalową linkę,
- plastikowe gąsienice typu Magic Track,
- kalkomanie:
1- s.Pz.Abt.502, Mishkino, February 1943,
2- s.Pz.Abt.502, Mga, December 1942,
3- s.Pz.Abt.502, Tosno, September 1942.
Wymiary opakowania modelu do sklejania Dragon 6600 :
38 x 24,5 x 9 cm.
Do elementów fototrawionych, występujących w tym modelu, polecamy dodatkowo dokupić (oprócz kleju modelarskiego i farbek):
- klej do elementów fototrawionych, np. Tamiya 87139,
- Metal Primer - farba podkładowa do elementów fototrawionych, np. Tamiya 87061,
- narzędzia do elementów fototrawionych (np. pincety, cążki, nożyczki).
Do nakładania kalkomanii polecamy dodatkowo dokupić np:
- płyn na kalki Wamod OD24 oraz płyn pod kalki Wamod OD25,
- płyn do kalkomanii Tamiya 87102 Mark Fit,
- płyn do kalkomanii Tamiya 87135 Mark Fit Strong,
- płyn do kalkomanii Humbrol AC6134 DecalFix.
pincetę do nakładania kalkomanii:
- Tamiya 74052.
Kilka faktów:
Pz.Kpfw.VI / Sd.Kfz.181 Tiger był niemieckim czołgiem ciężkim z okresu II wojny
światowej. Na zlecenie Waffenamtu prototypy wystawil dr. Porsche oraz niemiecki
producent Henschel. Do produckji seryjnej skierowano prototyp Henschla, co było
umotywowane jego większą niezawodnością, manewrowością w terenie oraz prostszą konstrukcją.
Uzbrojone w armatę KwK 36 L/56 kalibru 8.8cm czołgi Tiger budziły przerażenie wśród
sił aliantów. Były w stanie przebić pancerz niemal każdego wystawionego przez nich
pancernego oponenta, a pancerz sięgający 120 mm w krytycznych punktach, takich jak
wieża i front pojazdu pozwalał także na angażowanie się w walkę na niewielkich
odległościach. Wprowadzone do służby w roku 1942 na froncie wschodnim zaczęły siać
postrach wśród sił radzieckich. Najbardziej znane są z brania udziału w bitwie na
łuku Kurskim. Szacuje się, że na jednego Tygrysa przypadało przynajmniej dziesięć
zniszczonych czołgów sił aliantów.
Legendarne Tygrysy nie były pozbawione jednak wad. Duży kaliber działa i grube
opancerzenie czołgu znacznie zwiększały jego masę, co powodowało nader częste
grząźnięcie Pz.Kpfw.VI na bagnach. Silnik Maybacha o pojemności skokowej
przekraczającej 23 litry zużywał ogromne ilości wysokooktanowej benzyny, co przy
spalaniu osiągającym 9 litrów na kilometr skutkowało niewielkim zasięgiem w terenie
wynoszącym 60 km. Skomplikowana konstrukcja także nie należała do atutów -
sprawiała, że ciężkie było ich produkowanie w bombardowanych wówczas zakładach
Henschel oraz wymagała wykorzystania wielu deficytowych w czasach wojny materiałów,
takich jak guma. Przekładała się także na wysoką awaryjność, co powodowało dalsze
problemy z zapleczem technicznym i logistyką na froncie.