AMT, co jest skrótem od Aluminum Model Toys zostało założone w 1948 roku przez adwokata Westa Gallogly'ego, w Michigan. We wczesnym okresie powojennym nowe samochody były diffitrudne do zdobycia i nie pozostawały długo w magazynie. Koncepcja "modeli promocyjnych" zapewniała miniaturową, trójwymiarową reprezentację rzeczywistego samochodu, coś co potencjalni nabywcy mogli zobaczyć i dotknąć stojąc w pustym salonie. Powojenne aluminium było niedrogie w pozyskaniu, a kontakty Gallogly'ego z Fordem zaowocowały wyprodukowaniem repliki Forda Tudor Sedan z 1948 roku jako modelu promocyjnego. Odlany w skali 1/25 i pomalowany na kolory Forda, został dostarczony do dealerów Forda, stając się cennym narzędziem sprzedaży. Jak na ironię, pierwszy aluminiowy produkt AMT miał być jej ostatnim.
W początkowym okresie istnienia firmy George Toteff, pracownik AMT, opracował projekt oprzyrządowania "sliding pillar", który pozwalał na produkcję bardziej złożonych kształtów (takich jak miniaturowe karoserie samochodów) w plastiku i w jednym kawałku. Przejście z aluminium na plastik umożliwiło szybszą produkcję, wyeliminowało kosztowne malowanie i obniżyło koszty. Niższy koszt plastikowych modeli promocyjnych przekształcił je z kosztownych rekwizytów sprzedażowych dealerów w stosunkowo tanie przedmioty do rozdawania.
AMT kontynuowało produkcję modeli promocyjnych i samochodów zabawkowych napędzanych kołem zamachowym aż do lat 50-tych. W 1953 roku firma wydała trzy "potrójne zestawy", z których każdy zawierał 3 niezłożone modele promocyjne. W 1956 roku Erik Erikson założył SMP (Scale Model Products) jako filię swojej firmy Detroit Plastic Products, ale ze znacznym udziałem finansowym AMT. SMP zostało założone, aby "postawić stopę w drzwiach" Chevroleta, który mógł się powstrzymywać przed współpracą z AMT ze względu na bliskie więzi tego ostatniego z Fordem. SMP miało produkować promocyjne modele Chevroleta i niektóre Chryslera, podczas gdy AMT kontynuowało produkcję promosów Forda i GM (innych niż Chevrolet). Podczas gdy inne firmy również produkowały zabawkowe modele samochodów i banków, AMT i SMP są uznawane za głównych producentów modeli promocyjnych, zarówno metalowych jak i plastikowych.
W 1957 r. firma AMT zaczęła zastanawiać się nad sposobami rozszerzenia rynku dla swoich produktów, obserwując rosnące zainteresowanie starszych dzieci, które dostosowywały swoje modele promocyjne i samochody zabawkowe AMT napędzane kołem zamachowym. Po zakończeniu produkcji modeli promocyjnych w 1958 roku, AMT dodała do oprzyrządowania kilka części do personalizacji, wyprodukowała modele ze styrenu i wprowadziła słynną już serię zestawów do personalizacji 3 w 1. Odzew był fenomenalny i do 1961 roku AMT potrzebowała własnego zakładu produkcyjnego. Na Maple Road w Troy w Michigan powstał budynek, w którym mieściły się wszystkie operacje, od projektowania, przez tworzenie wzorów, po produkcję.
Lata 60. były dla AMT wspaniałym okresem. Od 1959 do 1964 roku AMT miała guru marketingu o imieniu Budd "The Kat" Anderson. Podróżował on po kraju, uczestnicząc w pokazach samochodowych i konkursach modelarskich, wywołując zachwyt nad produktami AMT. Niezliczone rzesze młodych modelarzy nie miały dość, a zestawy sprzedawały się w setkach egzemplarzy.
Show: 1 – 40 of 96 results
-
-
Rat Fink IH Transtar Tractor Hauler AMT 1291 model skala 1-25
in stockPromotionBestsellerIndex: 1291 -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-