Ships in scale 1/200

German Battleship Bismarck - Trumpeter 03702

Plastikowy model niemieckiego pancernika z okresu WWII Bismarck, model okrętu Trumpeter 03702 w skali 1/200 !!!! Istny gigant, aż 1700 elementów do sklejenia.

Index: 03702
EAN: 9580208037028
Manufacturer: Trumpeter

Status: available 2 - 5 days
Towar sprowadzamy na nasz magazyn w ciągu 2 - 5 dni roboczych
Availability: 1
236,81 EUR 272,33 EUR
Lowest price in the last 30 days: 191,75 EUR
Number of

Model Battleship Bismarck DKM

Trumpeter - nr. 03702 - scale 1:200

Niemiecki pancernik Bismarck z okresu WWII - najsłynniejszy niemiecki pancernik tego okresu.

Modelarzu! Sam model Cię nie satysfakcjonuje? Kliknij TUTAJ a pokażemy ci zestaw waloryzacyjny z I Love Kit o numerze 66602 który został stworzony specjalnie dla tego modelu we współpracy z koreańskim Pontos Model.

Plastikowy model okrętu do sklejania i pomalowania.

Klej modelarski i farby należy zakupić dodatkowo.

Model okrętu Trumpeter 03702 w skali 1/200.

Pancernik Bismarck był chlubą Kriegsmarine - może zostanie chlubą Twojej domowej kolekcji ??

Model idealnie nadaje się na prezent - z racji swoich gigantycznych wymiarów warto przeznaczyć dla tego pancernika jakieś reprezentatywne miejsce.

Wymiary modelu pancernika Bismarck:

długość ok. 1265 mm

szerokość ok. 181 mm.

Ponad 1700 części, w tym części metalowe (łańcuch kotwicy, wał napędowy), części fototrawione, kalkomanie.

Wymiary opakowania modelu do sklejania Trumpeter 03702 :

134,5 x 46 x 15 cm.

Do modelu można również dokupić dodatkowo:

- zestaw dodatków Trumpeter nr 06627 lub 

- metalowe lufy CMK nr NS019 i nr NS02

- zestaw dodatków z firmy CMK nr NS017.

Do części metalowych / fototrawionych, występujących w tym modelu, polecamy dodatkowo zakupić:

klej modelarski do elementów fototrawionych Tamiya 87139,

farba podkładowa do części metalowych Tamiya 87061.

Trochę faktów i ciekawostek historycznych:

Bismarck - Niemiecki super pancernik

Budowę "Bismarcka" rozpoczęto 1 lipca 1936 roku w stoczni Blohm und Voss w Hamburgu, jako budowę nr 509. Okręt zwodowano w dniu 14 lutego 1939 roku, a do służby wszedł 24 sierpnia 1940 roku. Końcem września 1940 r. "Bismarck" przeszedł do portu Gotenhafen (czyli naszej Gdyni), który miał być jego portem wypadowym. Wraz z innymi ciężkimi okrętami, "Scharnhorstem”, "Gneisenau”, "Prinz Eugenem” i bliźniaczym "Tirpitzem” miały prowadzić działania korsarskie przeciwko jednostkom alianckim na Morzu Północnym i Kanale Brytyjskim, oraz przeciwko Marynarce CCCP na Bałtyku, lecz nie miały nawiązywać kontaktu z równorzędnym przeciwnikiem (pancerniki i ciężkie krążowniki), tylko atakować jednostki handlowe.
Szlak bojowy "Bismarcka" nie był długi. Już 22 kwietnia 1941 roku dowódca flotylli admirał Günther Lütjens nakazał rozpoczęcie akcji Rheinübung. Okręt flagowy dowódcy floty „Bismarck” i „Prinz Eugen” miały przebić się na północny Atlantyk i rozpocząć rozwinęte na dużą skalę działania korsarskie przeciwko konwojom alianckim. 5 maja pokład okrętu wizytował wódz III Rzeszy Adolf Hitler, który wiązał duże nadzieje z okrętem.
Grupa operacyjna, pancernik, ciężki krążownik i eskorta niszczycieli – wyszła w morze 19 maja, biorąc kurs na Cieśniny Duńskie. 21 maja okręty zacumowały w fiordzie w Bergen, gdzie zostały wykryte przez samoloty RAF. Do wykrycia i zniszczenia niemieckiej grupy dowódca Home Fleet admirał sir John Tovey wyznaczył armadę, w skład której wchodziły jednostki: HMS "Prince of Wales”, "King George V”, "Hood”, "Repulse” i "Victorious”.
22 maja niemiecki zespół, już bez osłony niszczycieli wyszedł w morze kierując się na północ, na tzw. Drogę Duńską. 23 maja okręty minęły Islandię zostawiajac ją z lewej burty, osiągnęły granicę lodów, i obrały kurs na południe. Podczas tego manewru "Bismarck" został dostrzeżony przez brytyjski ciężki krążownik HMS "Suffolk” i wezwany potem do pomocy HMS "Norfolk”, do którego „Bismarck” otworzył nieskuteczny ogień. 24 maja doszło do spotkania grupy niemieckiej z „Hoodem” i „Prince of Wales”. W trakcie pojedynku artyleryjskiego został zatopiony największy brytyjski okręt, krążownik liniowy "Hood”, a „Prince of Wales” został uszkodzony, natomiast „Bismarck” został trafiony trzema pociskami kalibru 356 mm. Uszkodzenia spowodowały m.in. ograniczenie maksymalnej prędkości do 28 węzłów. Lütjens postanowił płynąć do portu w St. Nazaire i odesłał "Prinz Eugena” do prowadzenia korsarskich działań w pojedynkę. "Prinz Eugen” wziął kurs na Brest, do którego bezpiecznie dopłynął 1 czerwca. Mimo licznych manewrów "Bismarckowi” nie udawało się zerwać kontaktu z brytyjskimi jednostkami, które były wyposażone w radary. "Bismarck” stoczył krótką potyczkę z "Prince of Wales” oraz z samolotami z lotniskowca "Victorious”. W pościg za „Bismarckiem”  Admiralicja brytyjska rzuciła wszystkie jednostki operujące w tej partii akwenu: pancerniki HMS „Rodney” i „Ramillies”, krążownik liniowy „Renown”, lotniskowiec „Ark Royal”, krążowniki „Sheffield”, „London”, „Edinburgh” i grupę 21 niszczycieli w skład której wchodził polski niszczyciel ORP "Piorun".
Mimo tak licznego pościgu 25 maja udało się "Bismarckowi”  zerwać kontakt z pościgiem. Przez 31 godzin niemiecki rajder płynął niezauważony w kierunku francuskich portów. Dopiero 26 maja o 10:30, kiedy to wysłany z pokładu "Bismarcka” długi sygnał radiowy został namierzony przez załogę latającej łodzi Catalina, a "Sheffield” nawiązał kontakt wzrokowy z niemieckim pancernikiem o godz. 17:40. Admirał Tovey rozkazał samolotom z "Ark Royal” wykonanie ataku torpedowego. Atak samolotów torpedowych Swordfish okazał się skuteczny. Jedna z torped trafiła w stery "Bismarcka”, który stracił zdolność do manewrowania (według nowych ustaleń, uszkodzeniom uległy śruby, przez co okręt jeszcze bardziej wytracił prędkość, lecz stery pozostały nienaruszone). Na pomoc „Bismarckowi” wysłano U-Booty operujące w Zatoce Biskajskiej. Około 22:30  polski niszczyciel ORP "Piorun” odkrył "Bismarcka” i przez godzinę prowadził z nim nierówny pojedynek ogniowy, ściągajac również przez radio główne siły brytyjskie. Dzieki brawurowej akcji polskich marynarzy możliwym stało się zatopienie niemieckiego kolosa. 27 maja o godzinie 08:43 dowódcy "King George V” i "Rodneya” zobaczyli uszkodzonego "Bismarcka”. Do tych okrętów dołączyły jeszcze "Norfolk” i ciężki krążownik HMS "Dorsetshire”. Wywiązała się zażarta bitwa. O godzinie 09:31 ciężka artyleria na niemieckim pancerniku zamilkła. Anglicy wstrzymali ogień o 10:16. O godzinie 10:25 ciężki krążownik "Dorsetshire” odpalił w stronę pancernika 2 torpedy, a w chwilę potem trzecią. Dziesięć minut później "Bismarck” zaczął pogrążać się w morzu, po czym przewrócił się do góry stępką i zatonął. Z 2222 zaokrętowanych na „Bismarcku” marynarzy uratowało się 115, oraz maskotka załogi – duży, czarny kot, który ostatecznie przeżył „swój” pancernik o niemal półtorej dekady.
Dane taktyczno-techniczne:
- Wyporność standardowa: 45 000 t
                           pełna: 53 000 t
- Długość 251 m
- Szerokość 36 m
- Zanurzenie 9,33 m (max. 10,55 m)
- Napęd stanowiły 3 turbiny Blohm & Voss o łącznej mocy 163 tys. KM, 3 śruby
- Prędkość 30 węzłów (51,8 km/h)
- Zasięg 9280 Mm przy 16 węzłach; 8870 Mm/19 w
:Uzbrojenie
- 8 dział 380 mm
- 12 dział 150 mm
- 16 dział plot 105 mm
- 16 dział plot 37 mm
- 20 dział plot 20 mm
- Wyrzutnie torpedowe  6 wyrzutni torped 533 mm
Opancerzenie:
- burty: 320 mm
- pokład pancerny: 80-170 mm
- pokład górny: 50 mm
Wyposażenie lotnicze:
- 4 samoloty Arado Ar 196
- Załoga  108 oficerów, 2500 marynarzy

Your data
Term:II wojna światowa
Assembly:Model to be glued
Type:Plastic model
Nationality:Niemcy
Scale:Skala 1:200

Based on 1 opinions

5

generally

Add new comment

Rewelacyjny model, rozmiar powalający. Sklejania na wiele wieczorów ale efekt końcowy wart tej pracy. Polecam

Maniek - Monday, 11 Maj 2020 (18:57)

Customers who bought this product also purchased

Recommended products