Model Toyota Celica GT-Four
Tamiya - nr. 24133 - scale 1:24
Japoński samochód Toyota Celica GT-Four.
Plastikowy model samochodu do sklejania i pomalowania.
Klej modelarski do plastiku i farby należy zakupić dodatkowo - model ich nie zawiera.
Model z firmy Tamiya nr katalogowy 24133 wykonano w skali 1/24.
Długość modelu samochodu Toyota Celica GT-Four to ok. 185 mm.
Model posiada m.in.:
- kolorowe wypraski (czarne, przezroczyste),
- gumowe opony,
- siatkę,
- kalkomanie.
Farby sugerowane przez producenta do pomalowania modelu samochodu Toyota Celica GT:
TS - 8, 14, 16, 17, 26, 42,
X - 1, 3, 6, 7, 10 ,11, 13, 18, 26, 27,
XF - 1, 2, 16, 53, 56.
Trochę o prawdziwej Toyocie Celcia GT4
Najbardziej wyrafinowanym wcieleniem Celiki szóstej generacji /ST205/ była wersja GT-4 z dwulitrowym silnikiem (3S-GTE) o mocy 242 KM.
Motor ten stanowił rozwinięcie poprzedniej jednostki znanej z Celiki ST 185 GT4.
Produkcja i sprzedaż tego modelu Toyoty wynikała z przepisów regulujących udział producentów samochodów w rajdach.
Dlatego jego właściwości jezdne i silnik były ugrzecznioną wersją samochodu rajdowego.
Wersja GT4 wizualnie wyróżniała się zupełnie innym przodem z masywniejszym zderzakiem oraz wyraźnymi przetłoczeniami na pokrywie silnika.
Linia boczna i tył były wspólne dla wszystkich wersji Celiki z tym, że „rajdówkę” w wyposażeniu seryjnym zdobił tylny spoiler (dostępny jako opcja w pozostałych wersjach).
Celica GT4 we wnętrzu zupełnie nie przypomina ascetycznego samochodu rajdowego.
W wyposażeniu seryjnym oprócz wszystkich elektrycznych gadżetów znanych z 2-litrowej wersji GT znalazły się ponadto : skórzana tapicerka i kierownica, dodatkowy wskaźnik na desce rozdzielczej, klimatyzacja oraz szyber dach.
Mniejszy w GT4 za to był bagażnik.
W końcu gdzieś trzeba było upchnąć napęd tylnej osi oraz większy zbiornik paliwa (68 l)
Turbodoładowany silnik 2.0 generował 242 KM osiągane wysoko, bo przy 6000 obr./min.
Kierowca miał do dyspozycji maksymalny moment obrotowy na poziomie 302 Nm przy 4800 obr./min.
Jednostka napędowa mieściła 5,2 l oleju, który producent zalecał wymieniać co 7,500 km lub co 6 miesięcy.
Napęd przenoszony był przez 5-stopniowa ręczną skrzynię biegów na 4 koła z lekkich stopów o szerokości 7,5 JJ wyposażonych w opony 215/50 R16.
Mechanizmy różnicowe (tylny i centralny dyfer) gwarantowały optymalną trakcję w każdych warunkach.
Całość potrafiła ruszyć z miejsca i rozpędzić się do 100 km/h w czasie 6,1 s (dane katalogowe).
Prędkość maksymalna wynosiła 240 km/h.
Większe niż u pozostałych wersji Celiki były hamulce wyposażone w 6 czujnikowy sportowy ABS i 4 wentylowane tarcze hamulcowe.
Średnica tarcz hamulcowych wynosiła 315 mm.
Toyota Celica GT 4 dostępna była tylko w 4 kolorach nadwozia : biały, czerwony, srebrny i czarny.
Podstawowe |
Narodowość: | Japonia |
Montaż: | Model do sklejania |
Typ: | Model plastikowy |
Skala: | Skala 1:24 |
Okres: | Współczesność |
Na podstawie 0 opinii
ogólnie