Military vehicles in 1/35 scale

Scammell Commander w/62t Crane Fruehauf Hobby Boss 85527 1-35

Index: 85527
EAN: 6939319255273
Manufacturer: Hobby Boss

Status: available 2 - 5 days
Towar sprowadzamy na nasz magazyn w ciągu 2 - 5 dni roboczych
Availability: 1
106,73 EUR 122,74 EUR
Lowest price in the last 30 days: 110,21 EUR
Number of

Model Scammell Commander with 62 tonne Crane Fruehauf semi-trailer

HOBBY BOSS - nr. HB 85527 - scale 1/35


Model brytyjskiej ciężarówki wojskowej Scammell Commander z 62 tonową naczepą Crane Fruehauf do przewozu czołgów do sklejania i pomalowania z firmy Hobby Boss nr katalogowy 85527.

Scammell Commander to ciężarówka wprowadzona na rynek w 1978 roku, jako pojazd przeznaczony do przewozu czołgów. Projektowana pod koniec lat 70., zastąpiła w armii brytyjskiej Thornycroft Antars. Pierwszy egzemplarz Scammell Commander został dostarczony 30 marca 1984 roku, a łącznie udało się wyprodukować aż 125 sztuk. Te 6×4 ciężarówki mogły pomieścić ładunek o masie do 65 ton i były wykorzystywane do transportu czołgów Challenger II. Podczas wojny w Zatoce Perskiej zostały użyte przez brytyjską armię, a następnie wycofane ze służby w 2002 roku i zastąpione przez pojazdy Oshkosh M1070F HET. Scammell Commander napędzany jest silnikiem Rolls-Royce/Perkins CV12 TCE o pojemności 26,7 litra i dwóch turbosprężarkach, który produkuje około 625 KM (466 kW) i jest sprzężony z automatyczną skrzynią biegów Allison. Silnik Scammell Commander CV12 jest bardzo podobny do tych używanych w brytyjskich czołgach podstawowych typu Challenger 1 i 2, ale ma większą moc wynoszącą około 1200 KM (890 kW). Commander został zaprojektowany tak, aby ciągnąć ładunki o masie do 65 ton i przewozić specjalną przyczepę półciężarową, na której czołgi mogą być załadowane. W celu ułatwienia załadunku zastosowano hydrauliczną 20-tonową wciągarkę. Mimo że Scammell Commander jest napędzany przez silnik Perkins/Rolls-Royce, proponowano także inne typy silników – jeden z prototypów używał diesla Cummins KTA 600. Kabina może pomieścić do trzech lub czterech pasażerów, a za przednimi fotelami znajdują się dwa miejsca do spania. Ze względu na blokadę przedniej osi, Commander jest bardzo zwrotny i może poruszać się w wąskich miejscach, nawet tam gdzie ma tylko 9,15 metra szerokości do dyspozycji. W 1988 roku grupa Leyland, w tym firma Scammell, została kupiona przez DAF, a prawa do produkcji Scammell Commander zostały sprzedane firmie Unipower Ltd, która otworzyła nową fabrykę w West Watford. Podczas operacji Desert Storm w 1990 roku, 70 ciężarówek Scammell Commander zostało użytych do transportu 40 różnych rodzai sprzętu wojskowego.

Model posiada m.in.:

- 2 wersje malowania,

- kalkomanie,

- gumowe opony,

- elementy fototrawione.

Ilość elementów ok. 790+.

Długość ok. 57,5 cm, szerokość ok. 10,5 cm.

Plastikowy model do sklejania i pomalowania w skali 1:35.

Klej i farby NIE są zawarte w zestawie - należy zamówić je dodatkowo.

Your data
Assembly:Model to be glued
Type:Plastic model
Term:po II wojnie światowej
Współczesność
Scale:Skala 1:35
Nationality:Wielka Brytania

Based on 0 opinions

generally

Add new comment