Wooden ship models

Karawela Nina Amati 1411 drewniany model 1-65

Index: 1411
Manufacturer: Amati - drewniane modele okrętów

Status: out of stock, ask about the possibility of ordering
Tego towaru obecnie nie mamy w naszym magazynie
Availability: 0
106,72 EUR 133,37 EUR
Lowest price in the last 30 days: 99,32 EUR
Number of

Model Nina - wooden ship model kit
Amati - nr 1411 - scale 1:65

Historically Accurate Wooden Model Kit

Drewnany model żaglowca Nina, jeden z trzech statków biorących udział w pierwszej wyprawie Krzysztofa Kolumba w poszukiwaniu drogi morskiej do Indii w 1492 r. do sklejania i pomalowania w skali 1/65 z firmy Amati nr katalogowy 1411.
Konstrukcja wręgowa.

Klej do drewna, klej cyjanoakrylowy, farby oraz narzędzia należy dokupić dodatkowo - model ich nie zawiera
Model posiada wszystkie elementy potrzebne do budowy tego okrętu, m.in.:

- laserowo wycięte elementy,

- elementy metalowe,

- listewki z różnych gatunków drewna,

- liny do wykonania olinowania,

- płótno na żagle,

- plany konstrukcyjne.
Wymiary modelu:

długość ok. 370 mm.

Wymiary opakowania modelu drewnianego do sklejania Amati 1411:


Do drewnianych modeli proponujemy dodatkowo zakup farb (modelarze najczęściej do drewnianych modeli kupują farby emaliowe), klej do drewna, klej cyjanoakrylowy (do elementów metalowych i fototrawionych), giętarkę np. GDL1, stocznie modelarską dużą PSM1 lub mała PSM2 (w zależności od wielkości sklejanego modelu) bądź uchwyt, oraz innych przydatnych narzędzi (np. młotek, gwoździarkę, pilniki, papier ścierny, nożyki, cążki, pędzelki, itp.), które można znaleźć w naszym sklepie.

Zachęcamy również do poczytania naszego poradnika "Drewniane modele do sklejania - jak się za nie zabrać?"

Karawela Nina, pierwotnie znana jako Santa Clara, była jednym z trzech żaglowców w słynnej wyprawie Krzysztofa Kolumba w 1492 roku. Po przebudowie na karawelę Redonda w Las Palmas, stała się trzymasztowym statkiem o ożaglowaniu rejowym i łacińskim, co zapewniało skuteczną żeglugę z wiatrem przez Atlantyk.

Nina była uzbrojona w kilka działek. Wyruszyła z Palos razem z Santa Marią i Pintą 3 sierpnia 1492 roku. W trakcie wyprawy Santa Maria osiadła na rafie, a część załogi została użyta do budowy fortu z jej szczątków. Kolumb kontynuował podróż na karaweli Nina i Pinta. Po rozdzieleniu obu jednostek przez sztorm, obydwie karawele wróciły do Hiszpanii w marcu 1493 roku.

W trakcie kolejnych wypraw Kolumba, Nina kontynuowała swoje żeglugi, razem z innymi statkami w dywizji. W pewnym momencie została zaatakowana przez piratów na Morzu Śródziemnym, a jej kapitan, Alonzo Mendel, został uwięziony. Po zaciętej walce załoga odzyskała statek, jednak kapitan zmarł. Statek wrócił do Hiszpanii i wziął udział w trzeciej wyprawie Kolumba na Karaiby. Dalsze losy karaweli Niny nie są dokładnie znane.

Basic
Assembly:Model to be glued
Type:Wooden model
Scale:Skala 1:65
Construction:wręgowa

Based on 0 opinions

generally

Add new comment