Broń pancerna top 10 - modele armii niemieckiej
-
Wooden ship models
Airbrushing Paints & CoAdhesives, tools, chemistry modelingReady models - collectible
- Aerografy kompresory akcesoria
- Brushes
- Butelki i pojemniki
- Cążki i szczypce
- Dłuta, rylce i nitownice
- Drilling tools
- Maty do cięcia
- Nakładacze, mieszadełka i szpatułki
- Nożyczki
- Nożyki, ostrza i piłki do cięcia
- Palety i kuwety do malowania
- Patyczki bawełniane, waciki i gąbki
- Pęsety i chwytaki
- Pilniki, papiery ścierne, pasty polerskie
- Pipety, strzykawki i dozowniki
- Przyrządy pomiarowe
- Ściski i uchwyty
- Taśmy maskujące
- Zestawy narzędzi
- Stanowisko pracy
- Narzędzia modelarskie 7
- Materiały konstrukcyjne maskujące
Greenery for dioramasModels tanksAirplanes modelsModels of ships and vesselsModels Military vehiclesFigures for bonding Models of trucks and trailers Buildings, accessoriesMotorcycle models Models of helicoptersModels of guns, artillery Car models Models of trains, locomotives and wagonsCraft kits for bondingAdditives modelsMateriały konstrukcyjneCatalogues Brick buildings Modele Science Fiction Karty podarunkowe Bricks - Manufacturers
- Mapa strony
1. Landkreuzer P1000 Ratte
W 1942 Adolf Hitler zaaprobował projekt pancernika lądowego zaprojektowanego przez zakłady Friedrich Krupp AG. Nazwano tego molocha Landkreuzer P-1000 Ratte (niem. "Szczur"). Ważący 1000 ton P-1000 Ratte, byłby ponad 5 razy cięższy od największego wyprodukowanego kiedykolwiek czołgu Maus. Budowę zarzucono na początku 1943 z inicjatywy Alberta Speera.
W planach "Szczur" miał być uzbrojony w dwa działa kalibru 280 mm zainstalowane w wieżach używanych w pancerniku Scharnhorst), pojedyncze (inne źródła podają podwójne) działo 128 mm, osiem do dziesięciu działek przeciwlotniczych Flak 38 kalibru 20 mm i dwa do czterech karabinów maszynowych MG 151/15 kalibru 15 mm. Po każdej stronie czołgu miały znajdować się po 3 gąsienice o szerokości 1,2 metra. Napęd miały stanowić dwa 24-cylindrowe silniki MAN V12Z32/44 o mocy 8500 KM (w innej wersji osiem 20 cylindrowych silników Daimler-Benz MB501 o mocy 2000 KM każdy), aby osiągnąć wymagane 16000 KM potrzebne do poruszenia czołgu.
Ze względu na olbrzymią masę i gabaryty, nie było możliwości praktycznego zastosowania tego typu czołgu. Jego masa uniemożliwia pokonanie jakiegokolwiek mostu czy drogi (nawet dobrze utwardzonej). Byłby również narażony na ataki lotnictwa nieprzyjaciela, zaś w czasie operacji ofensywnych i podczas odwrotu nie nadążał by za resztą zagonów pancernych. Proponowano, żeby użyć go, jako ruchomeą baterię nadbrzeżną. Jednak w tej roli także byłby narażony na ataki lotnicze i miałby nikłe szanse w pojedynkach artyleryjskich z licznymi, uzbrojonymi w ciężkie działa okrętami przeciwnika. Jako że istotną cechą czołgu jest mobilność na bezdrożach, cały projekt był bezsensowny.

