Model HMS Victory - wooden ship - limited edition
OcCre - nr PR001- scale 1:80
Drewniany model okrętu HMS Victory do sklejania i pomalowania w skali 1/87 z firmy OcCre nr katalogowy PR001 - limitowana edycja.
Klej modelarski do drewna, klej cyjanoakrylowy (do elementów metalowych) oraz farby i narzędzia należy dokupić dodatkowo - model ich nie zawiera.
Zestaw ten jest najlepiej opracowanym modelem drewnianym HMS Victory na świecie. Posiada akredytację Narodowego Muzeum Królewskiej Marynarki Wojennej w Portsmouth i został wydany w limitowanej edycji 999 sztuk.
To co odróżnia ten zestaw od innych to elementy wykonane z wielu gatunków litego drewna takich jak mahoń, dąb czy orzech.
Konstrukcja wręgowa.
Ponad 4000 elementów.
Model posiada wszystkie elementy do budowy modelu (bez farb, kleju, narzędzi) m.in.:
- laserowo wycięte elementy z litego drewna, m.in: wręgi (dąb); pokłady (buk), lawety dział; kil, stewy i ster (machoń),
- dodatki drewniane i elementy metalowe,
- listewki z różnych gatunków drewna,
- metalowe lufy dział,
- gotowe żagle,
- nici do wykonania olinowania,
- moneta kolekcjonerska,
- podstawka z litego drewna (dąb),
- instrukcję "krok po kroku" w oparciu o poszczególne etapy budowy.
Wymiary modelu:
długość ok. 1172 mm,
szerokość ok. 406 mm,
wysokość ok. 785 mm.
Stopień trudności: Expert
Wymiary opakowania modelu drewnianego do sklejania OcCre PR001:
Do drewnianych modeli mamy w sprzedaży stocznie modelarskie w dwóch rozmiarach PSM1 i PSM2, uchwyty do montażu kadłuba Artesania 27011 i Amati 7382 (dla mniejszych modeli), giętarki elektryczne do wyginania listewek GDL1 oraz wiele innych przydatnych narzędzi, dodatków oraz chemię modelarską w tym kleje do drewna, cyjanoakrylowe i farby (najczęściej wybierane do drewnianych modeli - emalie firmy Humbrol i Tamiya).
Zachęcamy również do poczytania naszego poradnika "Drewniane modele do sklejania - jak się za nie zabrać?"
HMS Victory to żaglowy okręt liniowy zbudowany w latach 1759-1778 w stoczni Chatham Dockyard. Miała wyporność 3500 ton i była wykonana z drewna dębowego. Jego pełnorejowe ożaglowanie obejmowało trzy maszty z 5440 m² powierzchni żagli i osiągał prędkość 8 węzłów. Obsadzony był przez załogę liczącą 850 osób.
Co do uzbrojenia, na pokładzie było łącznie 104 działa różnego kalibru: 30 dział 32-funtowych na głównym pokładzie działowym, 28 dział 24-funtowych na środkowym pokładzie działowym, 30 dział 12-funtowych na górnym pokładzie działowym oraz 14 dział 12-funtowych i 2 karonady 68-funtowe na pokładzie dziobowym i rufowym. Ponadto piechota morska była uzbrojona w muszkiety.
Przez pierwsze 13 lat służby, okręt stał w rezerwie. W 1780 roku wziął udział w nierozstrzygniętej bitwie pod Ushant z francuską flotą, która wspierała zbuntowane kolonie amerykańskie. Następnie przeszedł gruntowny remont, w trakcie którego jego dno poniżej linii wodnej obito blachą miedzianą w celu ochrony przed roztoczami. Po remoncie uczestniczył m.in. w drugiej bitwie pod Ushant oraz bitwie koło przylądka św. Wincentego.
W 1798 roku pełnił rolę okrętu szpitalnego dla rannych jeńców hiszpańskich i francuskich, a w 1800 roku, po kolejnym remoncie, wrócił do czynnej służby. W roku 1803 na HMS Victory podniósł swoją flagę admirał Horatio Nelson. Najsłynniejsza bitwa tego okrętu miała miejsce w 1805 roku pod Trafalgarem, gdzie doszło do zwycięskiego starcia floty brytyjskiej z francuską. Chociaż Anglicy odnieśli zwycięstwo, admirał Nelson zginął w tej bitwie.
W 1812 roku HMS Victory zakończył służbę i został zamieniony w hulk, a przez lata niszczał na stanowisku w Gosport. Jednak po zakończeniu I wojny światowej rozpoczęto starania o jego ocalenie. Dzięki funduszom i wsparciu różnych brytyjskich organizacji społecznych udało się przeprowadzić pełną restaurację i uratować okręt. W 1928 roku król Jerzy V uroczyście zakończył proces odnowy HMS Victory.
Dzisiaj okręt jest zacumowany w Portsmouth i stanowi atrakcję dla zwiedzających, zachowując pamięć o swojej bogatej historii.
Podstawowe |
Montaż: | Model do sklejania |
Typ: | Model drewniany |
Skala: | Skala 1:87 |
Konstrukcja: | wręgowa |
Na podstawie 0 opinii
ogólnie