Samoloty skala 1/18, 1/24, 1/32, 1/35

Tamiya 60304 McDonnell Douglas F-15C Eagle

Plastikowy model do sklejania amerykańskiego myśliwca McDonnell Douglas F-15C Eagle lat 70 w skali 1/32 od firmy Tamiya 60304.

Indeks: 60304
EAN: 4950344603046
Producent: Tamiya

Status: dostępny 2 - 5 dni
Towar sprowadzamy na nasz magazyn w ciągu 2 - 5 dni roboczych
Dostępność: 1
427,17 PLN 491,24 PLN
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 405,50 PLN
Ilość

Model McDonnell Douglas F-15C Eagle

Tamiya - nr. 60304 - scale 1:32

Amerykański myśliwiec McDonnell Douglas F-15C Eagle - plastikowy model samolotu do sklejania i pomalowania.

Model samolotu z firmy Tamiya nr katalogowy 60304 F-15C Eagle wykonano w skali 1/32. 

Model posiada m.in. 3 wersje oznakowań, elementy fototrawione, 1 figurkę, miękkie opony.

Wymiary samolotu:

długość kadłuba: ok. 605 mm

rozpiętość skrzydeł: ok. 408 mm

Modele samolotów firmy Tamiya w skali 1/32 mają wiele szczegółowych detali jak prawdziwe

samoloty, m.in. tablicę przyrządów, silnik, fotele, inne części kokpitu.

Posiadają wiele metalowych części, które nadają ciekawszego wyglądu oraz są trwalsze.

Duża część tych modeli ma również świetnie odwzorowane, ruchome części.

Farby Tamiya potrzebne do pomalowania myśliwca F-15C Eagle:

TS- 26, 30,

X - 1, 2, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 23, 25, 26, 27, 28,

XF - 1, 2, 3, 15, 16, 19, 24, 49, 51, 54, 56.

Kilka faktów:

Kiedy końcem lat 60-tych ubiegłego wieku Związek Sowiecki wprowadził na uzbrojenie  potężne MIG-25 (kod Nato Foxbat), mogące uzyskać prędkość bliską 3 mach, jasnym stało się, że będące na stanie USAF i US Navy F-4 są przestarzałe. Drugą przyczyną rozpisania konkursu na nowy myśliwiec przewagi powietrznej było katastrofalne wykształcenie amerykańskich pilotów, którzy za bardzo ufali rakietom (wciąż jeszcze niedoskonałym AIM-9 i AIM-7), a nie potrafili walczyć na bliskie dystanse (tzw. walka kołowa).

Opracowaniem koncepcji nowego myśliwca zajął się major USAF John Boyd - genialny pilot myśliwski, wykładowca w słynnej szkole Top Gun. Wstępne warunki, jakie miał spełniać myśliwiec projektu FX (Fighter eXperimental - myśliwiec doświadczalny), sformułowano i rozesłano do 13 firm lotniczych w grudniu 1965 roku. Były one jak na owe czasy bardzo wysokie, co wynikało z błędnej analizy możliwości samolotu MiG-25. Zachodni analitycy spodziewali się, iż za sprawą gigantycznych silników i dużej powierzchni skrzydeł MiG-25 jest samolotem bardzo zwrotnym za sprawą wysokiego stosunku ciągu do masy i małego obciążenia skrzydeł. Po latach okazało się, że Foxbat był myśliwcem do lotów po prostej. Wymagania dotyczące nowego myśliwca to m.in. masa startowa nieprzekraczająca 20 ton, prędkość maksymalna 2.3-2.5 Macha, stosunek ciągu do ciężaru 0.95. 23 grudnia 1969 roku do realizacji został wybrany projekt firmy McDonnell Aircraft Company.

Pierwszy lot prototypu odbył się 27 lipca 1972 roku, zaś 7 lipca 1973 roku oblatano wersję dwumiejscową. Dostawy nowszej wersji F-15C rozpoczęły się w 1979 roku. Jej prototyp został oblatany 26 lutego 1979 roku. Modyfikacje obejmowały m.in. zwiększenie o 907 kg pojemności zbiorników wewnętrznych i modernizację instalacji paliwowej tak, by możliwe było zabieranie większej liczby podwieszanych zbiorników paliwa. Wersję tę poddano od grudnia 1984 roku modernizacji MSIP II (Multi Stage Improvement Program), obejmującej instalowanie w nowo wyprodukowanych egzemplarzach nowej awioniki (m.in. radaru Hughes APG-70 w miejsce radaru APG-63, nowego urządzenia ostrzegawczego ALR-56C i zakłócającego ALQ-135 oraz wyrzutni celów pozornych ALE-45). Równolegle dostarczano F-15D, które - podobnie jak F-15B - były maszynami dwumiejscowymi. W drugiej połowie lat 80. opracowano dwumiejscową uderzeniową wersję samolotu - F-15E. Nowością był również HUD (system celowania przeziernego, który wyświetlał w polu widzenia pilota wszystkie ważne dane o parametrach lotu, statusie uzbrojenia oraz celach).

Łącznie wyprodukowano ok. 1300 samolotów wszystkich wersji. Warto też dodać, że żaden z F-15 nie został strącony w walce, a konstrukcja była tak wytrzymała, że po zderzeniu w powietrzu z A-4, izraelski pilot wylądował z jetnym tylko skrzydłem.

Do dziś piloci latający na F-15 zestrzelili 104 samoloty i śmigłowce wroga.

Dane techniczne:

Napęd  2 × Pratt & Whitney F100-PW220 lub F100-PW229 turbowentylatorowe, ciąg  odpowiednio 104,3 kN i 129 kN każdy

Wymiary:

Rozpiętość  13,05 m

Długość  19,43 m

Wysokość  5,63 m

Powierzchnia nośna  56,50 m²

Masa:

Własna  12 973 kg (C)

Użyteczna  15 918 kg (C)

Startowa  30 872 kg (C)

Uzbrojenia  7 250 kg (A i C), 10 705 kg (E)

Paliwa  6 103 kg

Osiągi:

Prędkość maks.  2,5 Ma (2667,5 km/h)

Prędkość przelotowa  0.75 Ma (917 km/h)

Prędkość minimalna  232 km/h (C)

Prędkość wznoszenia  300 m/s na poziomie morza

Pułap  19 200 m

Zasięg  4 631 km

Promień działania  1 270 km

Rozbieg  274 m (C), 610 m (D)

Dobieg  1036 m (C), 1220 m (D)

Uzbrojenie:

1 × działko M61 Vulcan

kierowane pociski rakietowe

powietrze-powietrze AIM-9 , AIM-7 i AIM-120

oraz bomby i KPR powietrze-ziemia (E)

Opracowano na podstawie Samoloty: Encyklopedia Lotnictwa. Warszawa: DeAgostini Polska, 2000, Praca zbiorowa.

Podstawowe
Montaż:Model do sklejania
Typ:Model plastikowy
Okres:po II wojnie światowej
Skala:Skala 1:32
Narodowość:USA

Na podstawie 0 opinii

ogólnie

Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również