Model Panzerkampfwagen VI Sd.Kfz.182 Tiger II - Henschel 1944 Production - with Zimmerit
Hobby Boss - nr. 84531 - scale 1:35
Niemiecki czołgu Pz.Kfz.VI Sd.Kfz.182 Tiger II (Henschel 1944) z Zimmerit-em.
Plastikowy model czołgu do sklejania i pomalowania.
Klej modelarski do plastiku, klej cyjanoakrylowy (do elementów fototrawionych) oraz farby należy dokupić dodatkowo - model ich nie zawiera.
Model z firmy Hobby Boss nr katalogowy 84531 wykonano w skali 1/35.
Długość modelu czołgu PZ VI to ok. 290 mm, szerokość ok. 107 mm.
Ilość elementów: ok. 900.
Model czołgu Panzer VI Tiger II zawiera m.in.:
- zimmerit,
- elementy fototrawione,
- plastikowe gąsienice,
- kalkomanie.
Na początku października 1942 r. dokonano przeglądu planów produkcji VK 45.03. Początkowo dostarczono dwa projekty: jeden Henschel i jeden Porsche. Oba wykorzystywały konstrukcję wieży z Krupp; główne różnice dotyczyły konstrukcji kadłuba, skrzyni biegów i zawieszenia.
Wersja Henschela wykorzystywała konwencjonalną konstrukcję kadłuba ze skośnym pancerzem przypominającym układ czołgu Panther. Miał zamontowany z tyłu silnik i wykorzystywał dziewięć nakładających się kół jezdnych na stronę, zamontowanych na poprzecznych drążkach skrętnych, w podobny sposób jak oryginalny Tiger. Aby uprościć konserwację, koła zachodziły raczej na siebie, niż na przekładnię, tak jak w przypadku Tygrysa.
Henschel wygrał kontrakt, a wszystkie Tiger II zostały wyprodukowane przez firmę. W pojazdach produkcyjnych zastosowano dwie konstrukcje wieżyczek. Początkowy projekt jest czasami myląco nazywany "wieżyczką Porsche" z powodu przekonania, że został zaprojektowany przez Porsche dla ich prototypu. W rzeczywistości ta wieża była po prostu początkowym projektem Kruppa dla obu prototypów. Ta wieża miała zaokrąglone z przodu i stromo nachylone boki, z trudnym do wytworzenia zakrzywionym wybrzuszeniem po lewej stronie wieży, aby pomieścić kopułę dowódcy. Pięćdziesiąt wczesnych wież zostało zamontowanych na kadłubie Henschela i użyte w akcji. Bardziej rozpowszechniona wieża "produkcji", zwana niekiedy wieżyczką "Henschel", została uproszczona za pomocą płaskiej powierzchni, bez pułapki zastrzykowej (utworzonej przez zakrzywioną powierzchnię wieżyczki początkowej), mniej stromo nachylonych boków i bez wybrzuszenia dla kopuła dowódcy.
Układ jezdny zastosowany w podwoziu Tiger II był unikatowy, który wykorzystywał naprzemienne łączniki "kontakt buta" i "łącznika" - łącznik stopki stykowej miał parę poprzecznych metalowych prętów stykających się z podłożem, podczas gdy łączniki nie miały kontaktu z ziemią.
Tiger II został opracowany pod koniec wojny i wykonany w stosunkowo niewielkiej liczbie. Jak wszystkie niemieckie czołgi, miał silnik benzynowy. Jednak ten sam silnik zasilał znacznie lżejsze czołgi Panther i Tiger I. Tygrys II był słabo zasilany, podobnie jak wiele innych ciężkich czołgów II Wojny Światowej, i zużywał dużo paliwa, którego już brakowało.
Podstawowe |
Okres: | II wojna światowa |
Montaż: | Model do sklejania |
Typ: | Model plastikowy |
Narodowość: | Niemcy |
Skala: | Skala 1:35 |
Na podstawie 0 opinii
ogólnie