Samoloty w skali 1/48

Italeri 2763 F-15C Eagle

Model amerykańskiego ciężkiego myśliwca przewagi powietrznej McDonnell Douglas F-15C Eagle, plastikowy model samolotu myśliwskiego do sklejania w skali 1/48, Italeri 2763

Indeks: 2763
EAN: 8001283027632
Producent: Italeri

Status: brak
Tego towaru obecnie nie mamy w naszym magazynie
Dostępność: 0
80,61 PLN
Ilość

Model McDonnell Douglas F-15C Eagle

Italeri - nr. 2763 - scale 1:48

Uwaga: model wycofany z produkcji.

Amerykański ciężki myśliwiec przewagi powietrznej F-15C Eagle, przeznaczony do działań w każdych warunkach atmosferycznych.

Plastikowy model samolotu myśliwskiego do sklejania i pomalowania.

Klej modelarski oraz farby należy dokupić dodatkowo.

Model Italeri 2763 w skali 1:48.

Długość modelu myśliwca F-15C Eagle to ok. 40,3 cm.

Model samolotu F-15C posiada m.in.:

- kalkomanie:

A- 58th TFS, 33rd TFW, Tabuk AB, Saudi Arabia, march 1991,

B- 71st TFS, 1st TFW, Dhahran AB, Saudi Arabia, january 1991,

C- 525th TFS, 36th TFW, Incirlik AB, Turkey, january 1991,

D- Royal Saudi Air Force, 13th Sqn., Saudi Arabia, january 1991.

Farby sugerowane przez producenta do pomalowania modelu Italeri 2763 F-15C Eagle z instrukcji:

Kolor Italeri Acrylic paint Tamiya Humbrol
A Flat Black 4768 XF-1 33
B Flat Light Ghost Gray 4762 - 127
C Flat Olive Drab 4315 XF-49 - XF-51 155
D Flat Dark Ghost Gray 4761 XF-53 128 - 167 - 128
E Flat Insigna Yellow 4721 XF-3 154 / 188 - 99
F Gloss Green 4669 X-28 -
G Metal Flat Aluminium 4677 XF-56 56
H Flat Gun Metal 4681 X-10 53
I Gloss White 4696 X-2 22
L Metal. Flat Steel 4679 X-31 -
M Gloss Red 4605 X-27 132
N Gloss Blue 4659 XF-8 14

Wymiary opakowania modelu do sklejania Italeri 2763 :

37 x 24 x 6 cm. 

Kilka faktów:

Kiedy końcem lat 60-tych ubiegłego wieku Związek Sowiecki wprowadził na uzbrojenie  potężne MIG-25 (kod Nato Foxbat), mogące uzyskać prędkość bliską 3 mach, jasnym stało się, że będące na stanie USAF i US Navy F-4 są przestarzałe. Drugą przyczyną rozpisania konkursu na nowy myśliwiec przewagi powietrznej było katastrofalne wykształcenie amerykańskich pilotów, którzy za bardzo ufali rakietom (wciąż jeszcze niedoskonałym AIM-9 i AIM-7), a nie potrafili walczyć na bliskie dystanse (tzw. walka kołowa).

Opracowaniem koncepcji nowego myśliwca zajął się major USAF John Boyd - genialny pilot myśliwski, wykładowca w słynnej szkole Top Gun. Wstępne warunki, jakie miał spełniać myśliwiec projektu FX (Fighter eXperimental - myśliwiec doświadczalny), sformułowano i rozesłano do 13 firm lotniczych w grudniu 1965 roku. Były one jak na owe czasy bardzo wysokie, co wynikało z błędnej analizy możliwości samolotu MiG-25. Zachodni analitycy spodziewali się, iż za sprawą gigantycznych silników i dużej powierzchni skrzydeł MiG-25 jest samolotem bardzo zwrotnym za sprawą wysokiego stosunku ciągu do masy i małego obciążenia skrzydeł. Po latach okazało się, że Foxbat był myśliwcem do lotów po prostej. Wymagania dotyczące nowego myśliwca to m.in. masa startowa nieprzekraczająca 20 ton, prędkość maksymalna 2.3-2.5 Macha, stosunek ciągu do ciężaru 0.95. 23 grudnia 1969 roku do realizacji został wybrany projekt firmy McDonnell Aircraft Company.

Pierwszy lot prototypu odbył się 27 lipca 1972 roku, zaś 7 lipca 1973 roku oblatano wersję dwumiejscową. Dostawy nowszej wersji F-15C rozpoczęły się w 1979 roku. Jej prototyp został oblatany 26 lutego 1979 roku. Modyfikacje obejmowały m.in. zwiększenie o 907 kg pojemności zbiorników wewnętrznych i modernizację instalacji paliwowej tak, by możliwe było zabieranie większej liczby podwieszanych zbiorników paliwa. Wersję tę poddano od grudnia 1984 roku modernizacji MSIP II (Multi Stage Improvement Program), obejmującej instalowanie w nowo wyprodukowanych egzemplarzach nowej awioniki (m.in. radaru Hughes APG-70 w miejsce radaru APG-63, nowego urządzenia ostrzegawczego ALR-56C i zakłócającego ALQ-135 oraz wyrzutni celów pozornych ALE-45). Równolegle dostarczano F-15D, które - podobnie jak F-15B - były maszynami dwumiejscowymi. W drugiej połowie lat 80. opracowano dwumiejscową uderzeniową wersję samolotu - F-15E. Nowością był również HUD (system celowania przeziernego, który wyświetlał w polu widzenia pilota wszystkie ważne dane o parametrach lotu, statusie uzbrojenia oraz celach).

Łącznie wyprodukowano ok. 1300 samolotów wszystkich wersji. Warto też dodać, że żaden z F-15 nie został strącony w walce, a konstrukcja była tak wytrzymała, że po zderzeniu w powietrzu z A-4, izraelski pilot wylądował z jetnym tylko skrzydłem.

Do dziś piloci latający na F-15 zestrzelili 104 samoloty i śmigłowce wroga.

Dane techniczne:

Napęd  2 × Pratt & Whitney F100-PW220 lub F100-PW229 turbowentylatorowe, ciąg  odpowiednio 104,3 kN i 129 kN każdy

Wymiary:

Rozpiętość  13,05 m

Długość  19,43 m

Wysokość  5,63 m

Powierzchnia nośna  56,50 m²

Masa:

Własna  12 973 kg (C)

Użyteczna  15 918 kg (C)

Startowa  30 872 kg (C)

Uzbrojenia  7 250 kg (A i C), 10 705 kg (E)

Paliwa  6 103 kg

Osiągi:

Prędkość maks.  2,5 Ma (2667,5 km/h)

Prędkość przelotowa  0.75 Ma (917 km/h)

Prędkość minimalna  232 km/h (C)

Prędkość wznoszenia  300 m/s na poziomie morza

Pułap  19 200 m

Zasięg  4 631 km

Promień działania  1 270 km

Rozbieg  274 m (C), 610 m (D)

Dobieg  1036 m (C), 1220 m (D)

Uzbrojenie:

1 × działko M61 Vulcan

kierowane pociski rakietowe

powietrze-powietrze AIM-9 , AIM-7 i AIM-120

oraz bomby i KPR powietrze-ziemia (E)

Opracowano na podstawie Samoloty: Encyklopedia Lotnictwa. Warszawa: DeAgostini Polska, 2000, Praca zbiorowa.

Podstawowe
Montaż:Model do sklejania
Typ:Model plastikowy
Okres:po II wojnie światowej
Współczesność
Skala:Skala 1:48
Narodowość:USA

Na podstawie 0 opinii

ogólnie

Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również