Model TAMIYA German Tiger I Tank Initial Production Ausfuhrung Afrika
Niemiecki czołg Panzerkampfwagen VI Tiger I z początkowej fazy produkcyjnej.
Plastikowy model czołgu do sklejania i pomalowania.
Klej modelarski i farby należy zakupić dodatkowo.
Model czołgu Tiger I Tamiya 35227 wykonano w skali 1/35.
Długość modelu czołgu Tiger I to ok. 240 mm.
Model czołgu Tygrys I zawiera m.in.:
- gumowe gąsienice - 2 paski,
- 1 figurkę niemieckiego żołnierza,
- kalkomanie:
1- Tank No 131, 1 Co., sPzAbt 501. Tunisia 1942,
2- Tank No 121, 1 Co., sPzAbt 501. Tunisia 1942,
3- Tank No 731, 7 Co., sPzAbt 501. Tunisia 1943,
4- Tank No 813, 8 Co., sPzAbt 501. Tunisia 1943.
Farby sugerowane przez producenta do pomalowania modelu Tamiya 35227 Tiger I Ausfuhrung Afrika :
Kolor | Tamiya |
Dark Yellow | TS-3 lub XF-60 |
Gun Metal | X-10 |
Chrome Silver | X-11 |
Flat Black | XF-1 |
Flat White | XF-2 |
Flat Flesh | XF-15 |
Metallic Grey | XF-56 |
Red Brown | XF-64 |
Wymiary opakowania modelu do sklejania Tamiya 35227 :
38 x 24,5 x 7 cm.
Kilka faktów:
Pz.Kpfw.VI / Sd.Kfz.181 Tiger był niemieckim czołgiem ciężkim z okresu II wojny
światowej. Na zlecenie Waffenamtu prototypy wystawil dr. Porsche oraz niemiecki
producent Henschel. Do produckji seryjnej skierowano prototyp Henschla, co było
umotywowane jego większą niezawodnością, manewrowością w terenie oraz prostszą
konstrukcją.
Uzbrojone w armatę KwK 36 L/56 kalibru 8.8cm czołgi Tiger budziły przerażenie wśród
sił aliantów. Były w stanie przebić pancerz niemal każdego wystawionego przez nich
pancernego oponenta, a pancerz sięgający 120 mm w krytycznych punktach, takich jak
wieża i front pojazdu pozwalał także na angażowanie się w walkę na niewielkich
odległościach. Wprowadzone do służby w roku 1942 na froncie wschodnim zaczęły siać
postrach wśród sił radzieckich. Najbardziej znane są z brania udziału w bitwie na
łuku Kurskim. Szacuje się, że na jednego Tygrysa przypadało przynajmniej dziesięć
zniszczonych czołgów sił aliantów.
Legendarne Tygrysy nie były pozbawione jednak wad. Duży kaliber działa i grube
opancerzenie czołgu znacznie zwiększały jego masę, co powodowało nader częste
grząźnięcie Pz.Kpfw.VI na bagnach. Silnik Maybacha o pojemności skokowej
przekraczającej 23 litry zużywał ogromne ilości wysokooktanowej benzyny, co przy
spalaniu osiągającym 9 litrów na kilometr skutkowało niewielkim zasięgiem w terenie
wynoszącym 60 km. Skomplikowana konstrukcja także nie należała do atutów -
sprawiała, że ciężkie było ich produkowanie w bombardowanych wówczas zakładach
Henschel oraz wymagała wykorzystania wielu deficytowych w czasach wojny materiałów,
takich jak guma. Przekładała się także na wysoką awaryjność, co powodowało dalsze
problemy z zapleczem technicznym i logistyką na froncie.