Wooden ship models

OcCre 13000 La Candelaria drewniany model 1/85

Index: 13000
EAN: 8436032421100
Manufacturer: OcCre

Status: in stock
Towar dostępny od ręki w naszym magazynie, z reguły następnego roboczego dnia może być u Ciebie.
Availability: 1
233,77 EUR 268,83 EUR
Lowest price in the last 30 days: 217,56 EUR
Number of

Model Wooden Ship La Candelaria

OcCre - nr. 13000 - scale 1/85

Drewniany model statku La Candelaria do sklejania i pomalowania w skali 1/85 z firmy OcCre nr katalogowy 13000.

Klej modelarski do drewna, klej cyjanoakrylowy (do elementów metalowych) oraz farby i narzędzia należy dokupić dodatkowo - model ich nie zawiera.

Chcesz zaopatrzyć się w farby, bejce i lakiery do tego modelu jednym kliknięciem?? Mamy dedykowany komplet farb do tego żaglowca - OcCre 90517.

Konstrukcja wręgowa, podwójne poszycie dna.

Model posiada wszystkie elementy do budowy modelu keczu bombowego (bez farb, kleju, narzędzi) m.in.:

- laserowo wycięte elementy konstrukcji,

- elementy metalowe,

- listewki z wielu egzotycznych odmian drewna,

- nici do wykonania olinowania,

- gotowe, obszyte żagle,

- instrukcję "krok po kroku" w oparciu o poszczególne etapy budowy wraz z planami modelu.

Wymiary modelu:

długość ok. 695 mm,

szerokość ok. 260 mm,

wysokość ok. 525 mm.

Stopień trudności: średni


Do drewnianych modeli mamy w sprzedaży stocznie modelarskie w dwóch rozmiarach PSM1 i PSM2, uchwyty do montażu kadłuba Artesania 27011 i Amati 7382 (dla mniejszych modeli), giętarki elektryczne do wyginania listewek GDL1 oraz wiele innych przydatnych narzędzi, dodatków oraz chemię modelarską w tym kleje do drewna, cyjanoakrylowe i farby (najczęściej wybierane do drewnianych modeli - emalie firmy Humbrol i Tamiya).

Zachęcamy również do poczytania naszego poradnika "Drewniane modele do sklejania - jak się za nie zabrać?"

La Candelaria stanowiła hiszpański kecz bombowy, będący częścią floty śródziemnomorskiej. Kecz to określenie dla pełnorejowego dwumasztowca o specyficznym rodzaju ożaglowania. Przeróbka żaglowca na kecz obejmowała usunięcie fokmasztu i zastąpienie go długim bukszprytem oraz dużymi sztakslami przednimi. Ten proces miał na celu stworzenie miejsca na duże moździerze. Statek został zaprojektowany jako pływająca bateria, przeznaczona do blokowania wejść nadmorskich fortów podczas oblężenia. Główne uzbrojenie hiszpańskiego okrętu stanowiły dwa potężne moździerze, stąd nazwa tego typu jednostki: kecz bombowy.

W XX wieku rolę wsparcia ostrzału morskiego pełniły specjalnie zbudowane monitory, wywodzące się z okresu wojny secesyjnej w USA i późniejszych konfliktów światowych. Kecze bombowe były skutecznie wykorzystywane także przez brytyjską Royal Navy, m.in. w bitwach pod Kopenhagą w latach 1801 i 1807, gdzie uczestniczyły żaglowce: Discovery, Explosion, Hecla, Sulphur, Terror, Volcano, Zebra, Grzmot, Wezuwiusz, Etna i Zebra.

W powieści C.S. Forestera "Commodore Hornblower" (którą później przeniesiono na ekran w postaci serialu TV o tym samym tytule), opisano szczegółowe procedury ładowania moździerzy i celowania. Proces obejmował kotwiczenie dziobu i rufy, odbieranie poprawek zasięgu od innego statku, precyzyjne zakotwiczenie okrętu oraz odpowiednie dawkowanie prochu armatniego w celu ustalenia właściwego zasięgu. Niektóre jednostki tego typu, dzięki wzmocnieniu kadłuba w dziobowej sekcji, znalazły zastosowanie w wyprawach polarnych.

Your data
Assembly:Model to be glued
Type:Wooden model
Scale:Skala 1:85
Construction:wręgowa

Based on 0 opinions

generally

Add new comment