Model Fieseler Fi 156 C Storch
Tamiya - nr. 61100 - scale 1:48
Niemiecki samolot rozpoznawczo-łącznikowy Fieseler Fi 156 C Storch.
Plastikowy model samolotu do sklejania i pomalowania.
Klej modelarski do plastiku, klej cyjanoakrylowy (do elementów fototrawionych) oraz farby należy zakupić dodatkowo - model ich nie zawiera.
Model z firmy Tamiya nr katalogowy 61100 wykonano w skali 1/48.
Model samolotu posiada Fieseler Fi 156C Storch m.in.:
- figurki,
- 5 wersji oznakowań,
- elementy fototrawione,
- możliwość budowy w wersji z kołami lub płozami.
Wymiary modelu samolotu:
długość kadłuba: ok. 202 mm
rozpiętość skrzydeł: ok. 296 mm
Farby Tamiya sugerowane przez producenta do pomalowania modelu Tamiya 61100 samolotu Fieseler Fi 156 wg instrukcji:
AS - 26,
X - 2, 5, 7, 10, 11, 12, 18,
XF - 1, 2, 3, 7, 10, 15, 16, 22, 23, 27, 49, 50, 52, 53, 56, 58, 59, 60, 61, 63, 64, 65.
Wymiary opakowania modelu do sklejania Tamiya 6100:
35,5 x 20,5 x 6 cm.
Do części metalowych / fototrawionych, występujących w tym modelu, polecamy dodatkowo zakupić:
- klej modelarski do elementów fototrawionych Tamiya 87139,
- farba podkładowa do części metalowych Tamiya 87061.
Kilka faktów:
Fieseler Fi 156 "Storch" ("Bocian") - zaprojektowany w 1935r. w zakładach Fieseler samolot rozpoznawczo-łącznikowy typu STOL. Fi 156 do startu potrzebował dogodnego terenu o dł. 60 m, do lądowania 20 m. Ze względu na jego wszechstronność używany przez Rzeszę na wszystkich frontach II wojny światowej. Do najsłynniejszych zadań wykonanych przy użyciu tego samolotu należy przeprowadzona 12 września 1943 przez Ottona Skorzenego akcja uwolnienia Benito Mussoliniego oraz przewiezienie do Berlina gen. Roberta von Greima przez pilotkę Hannę Reitsch.
Fi 156 były eksportowane m.in. do Finlandii i Szwajcarii. Po podpisaniu paktu Ribbentrop-Mołotow jeden egzemplarz przekazano Stalinowy. Antonow próbował podjąć produkcję kopii Storcha jako OKA-38 "Aist" z silnikiem MV-6 (zbudowanym na podstawie Renault 6Q), zanim jednak dostarczono jednostki na front, zakłady zajęli Niemcy. We Francji produkowano Fi-156 w zakładach Morane-Saulnier pod nazwą Criquet jeszcze po wojnie.
Fieselerów Fi 156 używało polskie lotnictwo wojskowe i cywilne. Egzemplarz wykorzystywany jako samolot sanitarny miał oznaczenia SP-BAS i znajdował się w Poznaniu. Polskie lotnictwo używało 12 sz. tego samolotu - w tym na pięciu Fi 156 widniały szachownice.
Kolejną ciekawostką jest fakt, że polski samolot PZL-104 Wilga I był po częśći wzorowany na Fi 256 (późnej wersji Storcha).
Your data |
Term: | II wojna światowa |
Assembly: | Model to be glued |
Type: | Plastic model |
Nationality: | Niemcy |
Scale: | Skala 1:48 |
Based on 0 opinions
generally