Santa Maria Amati 1409 drewniany model 1-65
Indeks: 1409
Producent: Amati - drewniane modele okrętów
Tego towaru obecnie nie mamy w naszym magazynie
Dostępność: 0
Model Santa Maria - wooden ship model kit
Amati - nr 1409 - scale 1:65
Historically Accurate Wooden Model Kit
Drewnany model żaglowca Santa Maria, największego z trzech statków biorących udział w pierwszej wyprawie Krzysztofa Kolumba w poszukiwaniu drogi morskiej do Indii w 1492 r. do sklejania i pomalowania w skali 1/65 z firmy Amati nr katalogowy 1409.
Konstrukcja wręgowa.
Klej do drewna, klej cyjanoakrylowy, farby oraz narzędzia należy dokupić dodatkowo - model ich nie zawiera
Model posiada wszystkie elementy potrzebne do budowy tego okrętu, m.in.:
- laserowo wycięte elementy,
- elementy metalowe,
- listewki z różnych gatunków drewna,
- liny do wykonania olinowania,
- płótno na żagle,
- plany konstrukcyjne.
Wymiary modelu:
długość ok. 540 mm, szerokość: 220 mm, wysokość: 500 mm.
Wymiary opakowania modelu drewnianego do sklejania Amati 1409:
Do drewnianych modeli proponujemy dodatkowo zakup farb (modelarze najczęściej do drewnianych modeli kupują farby emaliowe), klej do drewna, klej cyjanoakrylowy (do elementów metalowych i fototrawionych), giętarkę np. GDL1, stocznie modelarską dużą PSM1 lub mała PSM2 (w zależności od wielkości sklejanego modelu) bądź uchwyt, oraz innych przydatnych narzędzi (np. młotek, gwoździarkę, pilniki, papier ścierny, nożyki, cążki, pędzelki, itp.), które można znaleźć w naszym sklepie.
Zachęcamy również do poczytania naszego poradnika "Drewniane modele do sklejania - jak się za nie zabrać?"
Santa Maria, flagowy żaglowiec Krzysztofa Kolumba w jego wyprawie do Indii, został zbudowany w Hiszpanii w XV wieku (dokładny rok nie jest znany). Początkowo nazywany La Gallena, ten karaka miał długość od 22 do 36 metrów i wyporność około 200 ton. Załoga liczyła blisko 40 marynarzy. Żaglowiec mógł służyć zarówno jako statek handlowy, jak i wojenny, chroniąc się przed ówczesnymi piratami na przybrzeżnych wodach.
Niestety, Santa Maria osiadła na mieliźnie podczas burzy na północnych wybrzeżach Haiti 25 grudnia 1942 roku. Uszkodzenia były na tyle poważne, że Kolumb musiał opuścić statek. Z powodu ograniczonej pojemności Pinty i Niny, nie były one w stanie pomieścić załogi Santa Marii. Na brzegu została zbudowana osada La Navidad, wykorzystując części opuszczonego statku. Miała ona przetrwać do powrotu Kolumba z Hiszpanii.
Wrak Santa Marii został ostatecznie odkryty w 2003 roku przez zespół archeologów. Mimo że istniały pewne wskazówki sugerujące, że to może być Santa Maria, brakowało pewności. Wciąż trwają prace wykopaliskowe, aby ostatecznie potwierdzić identyfikację wraku. W chwili obecnej wrak znajduje się na głębokości od 3 do 4,5 metra u północnego wybrzeża Haiti.
Model statku Santa Maria powstał na podstawie ustaleń historyków, a jego szczegóły odzwierciedlają najnowsze informacje na temat tego historycznego żaglowca.
Podstawowe | |
Montaż: | Model do sklejania |
Typ: | Model drewniany |
Skala: | Skala 1:65 |
Konstrukcja: | wręgowa |